• LOGIN
  • Geen producten in je winkelmand.

Een droom is uitgekomen: je hebt jouw eerste boek af! Maar hoe zorg je er nu voor dat het boek bij jouw doelgroep terecht komt? Social media is niet meer weg te denken uit onze samenleving en bij uitstek het middel om jouw boek onder de aandacht te brengen. Maar hoe doe je dat nou goed? Hoe maak je mooie en opvallende content voor het juiste medium? Schrijfdocent en online specialist Inge Pietjouw neemt je mee in de wondere wereld van social media.

Als auteur ben je (over het algemeen) geen online marketeer. Promotie van je boek is echter wel iets dat bij het schrijversschap hoort, ook als je daarin geen professional bent. Dat hoef je niet te zijn om succes te hebben op social media. Het helpt al enorm om te weten welke social media er zijn, waar je doelgroep te vinden is en hoe je die doelgroep kunt bereiken. Met een gedegen basiskennis kun jij jouw eigen social media-strategie uitwerken en gebruiken om meer potentiële lezers voor jouw verhalen te vinden.

Wat ga ik leren?

Bepalen welk social media-platform voor jouw boodschap geschikt is

Jezelf als auteur ‘branden’

Een social media-strategie bepalen

Hoe je goede content voor social media maakt. Met tekst, foto én video

Duidelijk Adverteren op social media

 

Voor wie is deze cursus geschikt?

Schrijvers die hun (eerste boek) hebben uitgegeven

Schrijvers met een (bijna) afgerond manuscript

 

Vereisten

Een computer, tablet of mobiele telefoon met een internetverbinding

 

Lesoverzicht:

Module 1: Kies het juiste social medium
Les 1: Facebook 00:00:00
Les 1b: Facebook bedrijfspagina vs persoonlijke pagina 00:00:00
Les 2: Instagram 00:00:00
Les 3: Twitter 00:00:00
Les 4: LinkedIn 00:00:00
Les 5: Andere social media: YouTube, Snapchat, Pinterest 00:00:00
Les 6: Cross-posten 00:00:00
Module 2: Branding en social media-strategie
Les 1: Jezelf neerzetten: wie ben jij als auteur? 00:00:00
Les 2: Een social media-strategie 00:00:00
Opdracht 1: Maak een kleine social media-strategie 00:00:00
Opdracht 2: Jouw account(s) op social media 00:00:00
Module 3: Knettergoede content maken voor social media
Les 1: Wat is goede content? 00:00:00
Opdracht 3: Doe vergelijkend onderzoek 00:00:00
Les 2: De rol van beeld op social media 00:00:00
Les 3: Goede foto’s en hoe je eraan komt 00:00:00
Les 4: Video 00:00:00
Les 5: Hashtags en taggen 00:00:00
Les 6: Een goede Facebook-post 00:00:00
Opdracht 4: Maak enkele Facebook-posts 00:00:00
Les 7: Instagram-posts en je tijdlijn 00:00:00
Opdracht 5: Maak een post voor op Instagram en maak een Story 00:00:00
Les 8: Tweeten 00:00:00
Opdracht 6: Schrijf een tweet 00:00:00
Les 9: Een artikel of post op LinkedIn 00:00:00
Opdracht 7: Maak een post voor LinkedIn 00:00:00
Les 10: Statistieken: het succes van je content meten 00:00:00
Les 11: Interactie op social media 00:00:00
Nawoord
Nawoord 00:00:00

Docent

Inge Pietjouw

Inge Pietjouw publiceerde boeken bij The House of Books en Zilverspoor en is als redacteur actief betrokken in het schrijfproces van anderen. In haar dagelijkse leven is ze daarnaast online professional en heeft ze meer dan tien jaar ervaring als webredacteur, eindredacteur en adviseur. Ze heeft hiermee als geen ander ervaring in het relevant maken van content voor bezoekers/volgers van social media en hoe je je boodschap kunt overbrengen.

Cursusbeoordelingen

GEEN

waarderingen
  • 5 sterren0
  • 4 sterren0
  • 3 sterren0
  • 2 sterren0
  • 1 sterren0

Er zijn nog geen beoordelingen gevonden voor deze cursus.

BINNENKORT
    - Geef cursus cadeau -
  • BINNENKORT
  • Verlanglijstje
  • 27 jaren, 9 maanden
  • Leer op mobiele apparaten
  • 14 dagen geld terug garantie
0 INGESCHREVEN CURSISTEN

    Meest populair

    Fantasy schrijven

    Fantasy schrijven is het online cursusplatform voor schrijvers van fantasy, sciencefiction en vergelijkbare genrefictie.

    Schrijf je in voor de nieuwsbrief

    top
    © 2019 - Fantasy schrijven, onderdeel van Schrijversmarkt.