• LOGIN
  • Geen producten in je winkelmand.

Module 2: Inleiding

In deze module leer je allereerst wat branding is en hoe je jezelf als auteur (of merk) neer kunt zetten. Daarnaast leer je hoe je een social media-strategie neerzet die bijdraagt aan je doelen.

Zoals je inmiddels weet zijn er ontzettend veel social media-platforms en komen er ook steeds meer bij. In Nederland wordt er door  veel mensen veel tijd doorgebracht op deze platformen, dus het is logisch om social media te gebruiken als marketingmiddel. Voordat je lukraak van alles plaatst op social media, is het wel belangrijk om stil te staan bij de reden waarom je dat doet en welke boodschap je wilt overbrengen. Alles wat je online doet, kan potentieel bijdragen aan jouw reputatie als auteur, zowel in negatieve als positieve zin. In deze module staan we kort stil bij wat dat betekent.

Als auteur ben je een bedrijf

Jezelf in de markt zetten begint eigenlijk al voordat je boek uitgegeven wordt. Als auteur ben je een klein bedrijfje. Je wilt hetzelfde als wat een bedrijf wil: dat mensen jouw product zien, kopen, leuk vinden en aanraden aan hun vrienden of familie. Daarom kun je jezelf als auteur eigenlijk als merk zien. Het is niet genoeg om alleen een schitterend verhaal op papier te zetten en uit te geven. Je wilt ook dat zo veel mogelijk mensen het lezen.

Uitgeverij of uitgeven in eigen beheer

Natuurlijk doet je uitgeverij het een en ander aan promotie. Maar bij jezelf ligt ook een rol. Dat geldt natuurlijk helemaal als je je boeken in eigen beheer uitgeeft. Maar ook al heb je een grote uitgeverij achter je staan, je aanwezigheid op social media en wat jij daarmee uitstraalt… dat is helemaal aan jezelf!

In deze module leer je allereerst wat branding is en hoe je jezelf als auteur (of merk) neer kunt zetten. Daarnaast leer je hoe je een social media-strategie neerzet die bijdraagt aan je doelen. Jij bepaalt je eigen strategie en kiest de social media uit die daar het beste bij passen.

BEKIJK ALLE Maak notitie
YOU
Plaats een opmerking
 
© 2019 - Fantasy schrijven, onderdeel van Schrijversmarkt.